3.1.12

BERE KAŞKOL MODELİ

Kızım için ördüğüm bere kaşkol modeli .Nette gördüğüm cupcake bere modelini ördüm.Sadece lastik kısmını ben daha kısa tuttum. Aşağıda bu berenin açıklamasını yazıyorum:

CUPCAKE BERE: 6 numara şişle 60 ilmek atılarak örgüye başlanır. 4 yüz 2 ters 9 cm lastik örülür. (ben 3 ters 2 düz olarak 6cm ördüm).Lastik bittikten sonra her 3 ' er ilmekte 1 ilmek artırılarak 80 ilmeğe çıkarılır ve  12 cm haraşo örülür.Toplamda 21 cm ördükten sonra  ilk ilmek düz örülür ve sıra sonuna kadar 2 ilmek bir örülerek kesilir. Bir sonraki sırada da aynı işlem yapılır. Son sırada kalan ilmeklerin içinden yüngeçirilerek büzülür.
İlmek sayısını ipinizin kalınlığına ve şişinize göre ayarlayabilirsiniz. Ben 4 numara şişle 90 lmek atarak ördüm.

KAŞKOL MODELİ:  4 numara şişe 30 ilmek atılarak haraşo ile başlanır.10 sıra haraşodan sonra ajur yapılır.( aynı haraşo gibi sadece şişe ilmeği geçirdikten sonra 1 değil 2 defa dolanır ve ilmeğin içinden geçirilir. Diğer sırada yine haroşo örülür. 2 defa doladığımız ilmekler delikli modeli oluşturmuş olur.Üzerine 5 sıra haraşo örülür ve bu şekilde devam edilir.

ÇİÇEĞİN YAPILIŞI: Şişe 6 ilmek atılarak yaklaşık 3cm düz örgü örülür. Bu şekilde 5 adet yaprak örülür. Kenarlarından bir sıra tığla farklı renkte iple sıkiğne geçilir. Küçük bir ponpon yapılır ve çiçeğin yapraklarının tam ortasına konarak dikilir.