10.10.12

CAM KAVANOZ BOYAMA



















Eminim bu kavanozlardan pekçok kişide vardır. Malum pek modaydılar biara. Hatta 3 lü set halinde küçüklü büyüklü satılıyorlardı. İşte bende o dönem almıştım . Ama görüntüsünden sıkıldığım için dolabın içinde duruyorlardı. Artık herşeyi boyayan ben neden bunları da boyamıyorum diyerek işe başladım.
Kullandığım malzemelerin de resmini çektim ki yapmak isteyenlere kolaylık olsun .
Önce güzelce yıkadım kuruladım. Sonra aldığım TAFFY renk akrilik boya ile tam 3 kat boyadım . Her kat boyada iyice kurumasını bekledim. Bim Marketten aldığım bu peçete deseni ile (aklınızda bulunsun Bim Marketlerde bazen çok güzel peçeteler oluyor)  dekupaj yaptım. Kuruduktan sonra da vernikledim.
Şimdi bu halleriyle mutfak rafımın üzerinde yerlerini aldılar.

51 yorum:

  1. çok güzeller eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. canım seni ödülledim http://pamuksekerhobi.blogspot.com/2012/10/odul-aldm-odul-veriyorum.html

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok güzel bir dönüşüm olmuş. Bende de aynılarından var fırsat bulup boyayabilsem....

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık zeynep ablacım çok güzel olmuş bana sabun kaplamayıda öğret

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,cok cici olmuslar ellerinize saglik.Bu kavanozlardan bende de bir suru var,daireselolduklari icin boyamaya usenmistim.Sizinkileri gorunce hosuma gitti,bir ara ben de boyarim insallah.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. merhaba ellerine sağlık çok güzeller,sprey boya ile mi yaptınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sprey boya kullanmadım hiç. Akrilik boyalar kullanıyorum ve fırça ya da ponpon sünger ile boyuyorum .

      Sil
  7. yaptıgınız işleri sessizce takip ediyorum, mükemmel işler çıkarıyorsunuz gerçekten.
    size birşey sormak istiyorum, cevaplarsanız sevinirim..
    --fırçalar ve süngerleri boya yaptıktan sonra nasıl temizliyorsunuz? ben temizledikten sonra birz da olsa kalıyor, kolay bir formülünüz var mı?:) çok teşekkürler şimdiden....
    kolay gelsin, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyeretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ben fırçalarımı ve süngerleri sadece suyla temizliyorum. Eğer çok boya olmuş ya da biraz kurumuşsa bir müddet su içinde bırakıyorum . Bu şekilde kuruyan boyalar yumuşuyor ve daha kolay temizleniyor. Sevgiler..

      Sil
    2. çooook teşekkür ederim... becerikli oluşunuz kadar da kibarsınız...
      kolay gelsin.
      sevgiler

      Sil
    3. Tiner kullanin temizlemek icin..

      Sil
  8. sevgili zeynep, öncelikle çok muntazam olmuş yaptıklarınız çok beğendim. ellerinize sağlık. ben de bu işe yeni başladım, cam boyası aldım kavanozlar için ama onlar yarı saydam oldukları için pek hoş olmadı. ayrıca fırça izi de çok belli oluyor. kullandığınız boyayı nereden bulabilirim ve ne diyerek alacağım. markasını da verebilirseniz sevinirim. saygılarımla. mine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mine öncelikle çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Ben hiç cam boyası kullanmadım. Ahşap boyama kursu aldığım dönemde hep Cadence ,Rich veya Craftsy marka Akrilik Boyalar almışdım. Hocam da bu boyalar ile de cam boyayabileceğimi söylemişdi. Bende hep bu markaların akrilik boyalarını kullandım.Boyadan sonrada su bazlı vernik ile 2 kat vernikliyorum mutlaka. Boyadığım cam malzemelerimi de ılık su ile elimde yıkıyorum . Ama ek bilgi olarak da söyleyeyim uzun süreli kullanmak istersen cam boyaların daha kullanışlı olduğunu duydum . Benim boyadığım camlar genelde baharat ya da çay ,şeker kavanozu olduğu için sık yıkama gerektirmiyor. Fırça yerine ponpon sünger kullanırsan daha pürüzsüz olur . Hobi malzemesi satan yerlerde bulabilirsin bu malzemeleri. Yine sormak istediğin birşey olursa yardımcı olurum sevgiler...

      Sil
  9. Ellerinize saglik cok guzel olmuslar. Ben de hemen gidip boya aldim ufak kavanozla baslayim dedim. Fakat iki kat boyamama ragmen uzeri putur putur duruyor(enamel boya) bunun icin tavsiye edebileceginiz birsey var mi? Simdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Boyalar arasında biraz beklemeniz gerekiyor. Acaba tam kurumadan mı attınız 2. katını. Bir de ben hiç enamel boya kullanmadım . Çok bilgim yok o yüzden ama asıl cam boyası onlar pürüzsüz olması gerekirdi. Kullandığınız fırça ya da ponpon sünger mi . ?

      Sil
  10. Selamlar, akrilik boya da soyulma dökülme olmuyor mu? ya da astra kullanıyor musunuz? benimkiler soyuluyorda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba peki akrilik boyanın içinede glass medium koyup cam kavonozu boyasak genede dökülürmü acaba

      Sil
    2. sevgili Ece glass medium hiç kullanmadım ama asıl cam boyası kullanabilirsiniz onlarla daha dayanıklı olur ayrıca iyice verniklemek gerekiyor.

      Sil
  11. Sevgili Özlem Duygu akrilik boyada soyulma dökülme olur mu demişsin . Zamanla hasar ya da darbe aldığında boyada soyulma olabiliyor. Ben sana uzun süre dayanıklı birşey istiyorsan asıl cam boyalarından enamel boyalardan kullanmanı tavsiye ederim. Ayrıca işlem bitince çok iyi verniklemen gerekiyor. Ben çok fazla yıkama gerektirmeyen kavanozlarımı boyamışdım çay şeker kavanozu gibi. O yüzden pek sorun yaşamadım.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık :) Ben de yeni başlamak istiyorum peçete dekupaja ama yurt dışında bu malzemeleri nerede bulabilirim sizce kırtasiyelerde bulunur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esra malzemelerini hobi malzemesi satan yerlerde bulabilirsin bazen kırtasiyelerde de olabiliyor ama hiç bulamazsan internetten sipariş verebilirsin ..

      Sil
  13. Zeynep hnm ellerinize saglikli cok güzel olmuşlar.bende eskisehirdeyim acaba malzemelerini nerden aldiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için malzemelerinizi Hobi Dünyasından ( taşbaşı çarşısının içinde ) ve Elişi Ticaretten ( asarcıklı caddesinin bir arkası ) alabilirsiniz.

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar.Öncelikle ellerinize sağlık :) Bende evdeki cam tabaklarımı boyamaya kalkıştım ahşap boyadığım akrilik boyalarla fakat pütür pütür oldular:( Vernik sürünce geçer mi ki yani pürüzsüzleşir mi? hevesim kırıldı öyle olunca..Sizinkiler boyadan sonra pürüzsüz mü oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar teşekkür ederim ziyaretiniz için. Öncelikle şunu söyliyim ben ilk başlarda fırça kullanmışdım fakat daha sonra ponpon süngerle boyamaya başladım ve daha pürüzsüz oldu boyamalarım. Bir de boyalar arasında mutlaka kurumasını bekleyin. Mesela 1 kat boya attınız 2. katı iyice kuruduktan sonra atın. Süngere boya alırken fazla miktarda değil.. biraz alıp hatta önce temiz bir kap içine biraz bastırın ki boyanın fazlası gitsin . Yaptıkça eliniz alışacaktır moraliniz bozulmasın . Vernik atıncada daha parlak bir görüntüye sahip olacaktır ve pürüzlü kısmı biraz olsun kapanır.

      Sil
  16. tek kelime süperrrr harika emeğinize ellerinize sağlık çok beğendim.size sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim benim evde 4 kutum var yarısı metal yarıcı cam bende tapmak istiyorum ve yapacamda metal kaplama olurmu ve kutu üzerine yapacağım sizin uyguladığınız tekniği mi uygulamam gerek önce boya sonra kapla öylemi çokkk teşekkür ederim şimdi den :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim Sevgili Miyase ..Anladığım kadarıyla hem metal hemde cam kutuların var. Ben daha önce akrilik boya ile hiç metal boyamadım. Ama eski metal tepsileri boyayıp resim ya da peçete dekupajı yapan arkadaşlarım oldu Sende deneyebilirsin. Benim uyguladığım tekniği tabi ki yapabilirsin.Önce nasıl bir resim ya da peçete deseni uygulayacağına karar ver. Ama unutma peçete dekupajı yaparsan zemin için açık renkleri tercih et. Yoksa peçete transferin başarılı olmaz. Eğer istediğin herhangi bir resmi kullanacaksan ona uygun bir boya seçebilirsin öncelikle . Boya işlemleri bitince dekupaja başlarsan . Yine takıldığın birşey olursa yardımcı olurum.

      Sil
  17. merhebalar, çalışmalarınızı çok beğendim, iş çıkışı hemen bu boyalardan edinip evimde ne var ne yok boyamak istiyorum. daha önce hiç böyle bir kursa gitmedim, okuduğum kadarıyla öğrenmeye çalışıyorum. kavanozları boyadıktan sonra peçeteyi yapıştırmadan önce, yapıştıracağınız kısma tutkal sürüp öyle yapıştırıp sonra peçetenin üzerine yeniden tutkal mı sürüyorsunuz ve birde bu peçete dekupajı aynı işlemlerle ahşaba da yapılabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elif Hanım teşekkür ederim ziyaretiniz için boyama işlemi tamamen bitip kuruduktan sonra peçete transferine başlayabilirsiniz.Peçetenin altına tutkal sürmenize gerek yok. Peçeteyi zemine koyup ortasından kenarlarına doğru hafifçe tutkal sürün . İyice kuruduktan sonra 1 kat daha geçebilirsiniz tutkal ile.
      http://rengarenktatlar.blogspot.com.tr/2013/03/adim-adim-pecete-dekupaj-ornegi.html
      verdiğim linkte de resimli olarak anlatmıştım bakabilirsiniz . Ayrıca ahşap üzerine de peçete dekupajı yapabilirsiniz. Hoşçakalın..

      Sil
  18. merhabalar oncelikle emeğinize sağlık harika görünüyor hersey bende yapmak istiyorum yardımcı olusanız sevınırım daha once hıc denemedım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Meryem Hanım bloğumda bazen anlatımlı resimli olarak da paylaştım yaptıklarımı .Onlardan faydalanabilirsiniz. Bir deneyin devamı gelir mutlaka :) yine sormak istediğiniz birşey olursa yardımcı olurum ..

      Sil
  19. Zeynep hanım çok güzel bir çalışma olmuş ellerinize sağlık. aynı kavanozlardan bendede var akrilik boya aldım ilk defa boyama yapacam, yalnız sprey vernik yerine tüpte su bazlı parlak vernik almıştım. Vernikleme işlemini nasıl uygulayabilirim ? Sünger fırçayla verniklesem sorun olur mu ? Yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  20. Eğer kavanozlari verniklemezsek yikadigimiz da boyası geçer mi acaba

    YanıtlaSil
  21. Merhaba urunleriniz cok guzel bazi kavonozlar cok parlak oluyo sebebi verniyin markasimi

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep