1.8.13

ESKİYEN MOBİLYAMI BOYADIM,YENİLEDİM ! ADIM ADIM BLOĞUMDA ...

Uzun zamandır aklımdaydı  evdeki mobilyalarımı yenilemek. Tayinci olduğumuzdan dolayı zamanla taşınmaktan yıprandılar ve biraz da renkleri gözüme koyu gelmeye başladı . Biz hanımlar hep değişiklik arıyoruz değil mi :). Ahşap kursundan aldığım bilgilerimle ve cesaretimle başladım bu değişikliğe. Ben sonuçtan çok memnun kaldım. Belki birileri beğenir ve yapmak ister diye de adım adım anlatıyorum.  



Önce dolabı balkona aldım ve zımpara kağıdı ile bir güzel zımparaladım. Bu aşamada boyanın tamamen çıkmasına gerek yok . Sadece üzerindeki kayganlığı yani vernikli kısmı kazısanız yeterli oluyor.  Bu aşama biraz tozlu oluyor ama  zımpara yapıldığı takdirde boyanın daha iyi tuttuğunu öğrendim. Bu işlem bitince nemli bir bezle güzelce tamizledim .
 Fırça ile bir kat Cadence parlak yüzey astarını sürdüm ve 12 saat beklettim. Sonra 2. kat astar attım ve bir 12 saat kadar daha bekledim.
Mobilyanın ilk kat boyadan sonraki hali. Renk koyu olup beyaza çevirmeye kalkınca haliyle hemen dönmüyor. İlk kat boya kuruduktan sonra sıra ile 2 ,3 ve 4. katları da attım . Tam anlamıyla içime sinmesi için 4 kat boyadım  ve hiç gölge kalmadı.  Düz yerler de havlu rulo fırça ,küçük girintili yerlerde fırçalarımı kullandım. Boya tamamen kuruduktan sonra  2 kat Cadence vernik ile vernikledim. Taş gibi oldu :). Sonra beğendiğim resmi dolap kapaklarına dekupaj yaptım . Düz renk aldığım kulplara da peçete transferi uygulayıp onları da bir güzel vernikledim.
KULLANDIĞIM MALZEMELER
*Cadence Parlak Yüzey Astarı
*Rich Akrilik boya Kemik rengi (260 cc.  1,5 kutu boya kullandım )
*Cadence Akrilik Vernik Parlak

Tabii tüm bunları tek başıma yapmadım. Eşimin emeği de çok zımpara da ve boya da bana çok yardımcı oldu. Şimdi sıra diğer parçalar da..Tabii sizin yorumlarınız da benim için çok önemli !
Hoşçakalın...

51 yorum:

  1. Maşallah canım benim, mükemmel bir iş çıkarmışsın .. Ben evdeki zigon sehbalara bir el atmak istiyorum ama fırça izi kalır diye korkuyordum.. Havlu rulo fırça edinmeliyim en kısa zamanda :))
    Ellerine sağlık..
    Çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim çok teşekkür ederim. Koyu renk mobilyadan sonra bektıkça içim açıldı benim de :) Havlu fırçanın sünger fırçaya göre daha iyi olduğunu öğrendim ve kesinlikle iz kalmadı .Bende öptüm..

      Sil
  2. Çok şık olmuş elinize sağlık :) Yeni alınmış gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için .

      Sil
  3. maşallah valla.harika bir yenileme olmuş.çok şık ve orijinal olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem bir geri dönüşüm olmuş,ellerinize emeğinize sağlık.Sevgilerimle..

      Sil
  4. süperrrr olmuş bayıldımmmm

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş ve aydınlatıcı bilgiler içinde teşekkür ederim.. benimde değişecek bir çekmeceli dolabım var mini bir konsol umarım başaracağım bir gün :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş ben bayıldım eline sağlık maşallahhhhh diyelim öptüm canımmm

    YanıtlaSil
  7. Beyaz bir mobilyayı bu kadar güzelleştiriyor işte, çok beğendim. Çok yorulmuşsunuz ama sonuca değmiş ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. emeğinize sağlık harika olmuş güle güle kullanın selamlar :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Zeynepcigim,vallahi ellerine saglik harika olmus,sirasiytla diger esyalari da boya bence..Benim de ne zamandir aklimda evdeki bazi esyalari boyamak ama buyk olduklari icin bir turlu el atamadim.. harika olmus..Ben birsey soracagim;parlak yüzey astarını boya oncesi kullanmak zorunda miyiz? bu astardan sonra sanirim boyaya gecmek daha mi iyi oluyor?
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcım çok teşekkürler canım parlak yüzey astarını kurs gördüğüm yerden aldım. Hocam tatilde olduğu için ordakilere danışarak aldım . Eğer astar kullanırsam boyanın daha iyi tutacağını söylemişlerdi.

      Sil
    2. Cok tesekkurler canim,artik bende evdeki buyuk mobilyalara goz koydum boyayacagim :)

      Sil
  10. ellerinizi sağlık.çok güzel olmuş.Mobilya yenilemek cesaret ister...

    YanıtlaSil
  11. Hi sweetie! ... You're amazing! .. You fancy! ... My hat and put it at your feet! my respect for you! leave me speechless!
    big kisses and big bear big hugs to you!
    a pleasure to visit you!

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuş gerçekten,bizim eşyalar da taşımaktadır yıprandı ve hepsi yenilendi,çok öpüyorum görüşürüz canım.

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık, ne güzel olmuş.
    Kulplar kahverengi desenli bir şey de olabilirdi gibime geldi;)
    Sadece öneri;)
    Kapağa dekupaj yaptığınız resim de çok güzelmiş...

    YanıtlaSil
  14. Güzel yorumlarınız için çok ama çok teşekkür ederim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  15. Ellerine kollarına sağlık, çok ama çok güzel olmuş bende de var böyle bir tane ilk fırsatta bu malzemeleri kullanıp yenileyeceğim.Bana ilham verdin , güle güle kullan.Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  16. Eline sağlık güzel yapmışsın baya süre almış peki Benım aklımda şu soru kaldı eski ahşap renk üzerine ahşap vernık sürülürse vernık nemli iken sprey boya atılırsa zımparasız vernık yapıskanlıgından dolayı boya tutarmı hocanız bılırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sprey boya hiç kullanmadım. Bu boya hakkında fazla bilgim yok. Kursta da vernikleme işini hep en son yapıyoruz. Ayrıca vernik üzerine boya atılırsa çok kullanışlı olacağını zannetmiyorum . Çünkü evdeki eski mobilyaları da yenilerken önce eski verniği zımparalıyoruz ki boyayı tutsun . Kursumuz şu anda tatilde olduğu için hocamdan detaylı bilgi alma imkanım yok malesef. Hoşçakalın..

      Sil
  17. Merhaba Zeynep hanım,
    Ellerinize sağlık, muhteşem bir geri dönüşüm olmuş. Blogunuzu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  18. on marifetten görüp sitenize üye oldum zeynep hanım harika olmuş tebrik ediyorum valla ağzım açık kaldı bloğunuzu keyifle takip edeceğim sevgiler ...

    YanıtlaSil
  19. merhaba zeynep hanım
    çok güzel olmuş benim zevkime çok yakın ...Bende planlıyorum ama ikizlerim var en kısa zamanda başlayacağım

    YanıtlaSil
  20. Selam Zeynep hanim tek kelime ile şahanesiniz sabahin altisinda size yaziyorum cok kararsizim boyaya baslamak icin ,sizden cesaretle boyayacagim size sorum astar subazli mi olmali boya subazli ise.ve vernigi kackat firca ile mi surmeliyim tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar öncelikle çok teşekkürler güzel yorumunuz için. Kullandığım astar Cadence Parlak yüzey Astarı olarak satılıyor.Sizin sorunuz üzerine astarın etiketini okudum ama su bazlı olup olmadığı konusunda herhangi bir şey yazmıyor.Ama sürmesi çok kolay ve ben çok memnun kaldım . Vernik 2 kat sürmeniz yeterli biraz kalınca bir fırça kullanabilirsiniz . Ben fotoğrafını da ekledim kullandığım fırçaların . Sevgiler...

      Sil
  21. Cok tesekkur ederim cevabiniz icin.cok keyiflu bir blogunuz var.merakla takipcinizim.sevgiler

    YanıtlaSil
  22. çok güzel olmuş.. yaşadığınız zahmete değmiş doğrusu...

    YanıtlaSil
  23. Eskiyen mobilyanızı atmayıp böyle bir yenileme işlemini yapmanız çok güzel. Bir çok kişiye güzel bir örnek çalışma olduğu düşünüyorum. Yazılarınızın devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  24. Kemik rengi kremmi oluyor ben krem ile beyaz arasi bi renk istiyorum bembeyaz degil ama sarimsi bi kremde degil hangi rengi onerirsiniz bu markada

    YanıtlaSil
  25. Maliyeti ne kadar oldu keşke onu da paylaşsaydınız. Ellerinize sağlık güzel olmuş

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep