31.1.10

TAHİNLİ CEVİZLİ ÇÖREK

İlk kez denememe rağmen çok lezzetli oldu .Ağızda dağılan bu çörek tarifini kesinlikle tavsiye ediyorum .
MALZEMELER :
1 paket kuru maya
75 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı ılık süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
aldığı kadar un
İç Malzemesi :
1 su bardağı tahin
1 su bardağı pudra şekeri ( ben tozşeker kullandım ve daha az ilave ettim )
isteğe göre iri kıyılmış ceviz
YAPILIŞI:
Hamur malzemeleri karıştırıp yoğurduktan sonra 40-45 dakika kabarması için bekliyoruz.
Yeterince kabardıktan sonra 12-13 eşit parçaya bölüyoruz ve her parçayı oklava ile biraz açıyoruz. Açtığımız hamurlara hazırladığımız tahinli içten sürüp rulo şeklinde kıvırararak gül böreği gibi yapıyoruz . Bu şekilde de 15 dak. bekletiyoruz . Sonra herbir parçayı tekrar elimizde yuvarlayıp incelterek yine rulo şeklini veriyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra ceviz ekiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep