17.3.10

TAHİNLİ,CEVİZLİ KURABİYELER !!!

Muhteşem bir tarif .Sevgili arkadaşım http://annekizmutfaktayiz.blogspot.com/ adresinde görüp çok beğendiğim ve sonra da denediğim ve ertesi güne kalmayan kurabiyeler :)
MALZEMELER :
1 paket margarin (oda sıcaklığında ) ben daha az kullandım
2 adet yumurta (birisinin akı ayrılıyor)
1 su bardağı pudra şekeri ( yağı az kullandığım için şekeride yarım ölçü kullandım )
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
susam (üzeri için )
İÇ MALZEME :
4-5 kaşık tahin
1 - 2 yemek kaşığı tozşeker
1 su bardağı kadar ceviziçi ( hepsi karıştırılır )
YAPILIŞI :Önce yağla biraz un yoğurulur ve diğer malzemeler karıştırılır .Ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir .Hamurdan büyük bir parça koparılıp oklava ile dikdörtgen şeklinde açılır . Uzun tarafına hazırladığımız tahinli,şekerli,cevizli malzemeden konarak rulo yapılır ve bıçakla şekilde görüldüğü gibi kesilir .Önce yumurta akına sonra susama batırılır.

2 yorum:

  1. Merhaba. Tarifleri deneyip, beğenmenize çok sevindim. Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık. Afiyetlre olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Özür dilerim, yazım yanlışı yapmışım. "afiyetler olsun." Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep