25.8.12

KIŞ HAZIRLIKLARI

 BARBUNYA : Kışın en sevdiğim yemeklerden biridir zeytinyağlı taze barbunya yemeği. Bu yüzden yazdan bolca alıp dolabıma atıyorum. Ben aldığım barbunyaları ayıklayıp yıkadıktan sonra 10-15 dakika kadar haşlıyorum . Soğutup  poşetlere dolduruyorum. Böylece dolaptan çıkardıktan sonra tekrar haşlayıp kara suyunu dökmeme gerek kalmıyor. Direk pişiriyorum.

 TAZE FASÜLYE: Yine sevdiğimiz yemeklerden etli ya da zeytinyağlı olarak pişiriyorum. Fasülyeleri ayıklayıp yıkadıktan sonra  tencereye bolca domates rendeliyorum ve fasülyelerle beraber 15-20 dakika kadar kavuruyorum . Soğuyunca poşetlere  dolduruyorum .
 YEŞİL BİBER :Bu yaz bir arkadaşımın tavsiyesiyle yeşil  tatlı sivri biber de koydum dolabıma. Güzelce yıkayıp küçük küçük doğradım ve poşetledim.Aynı tazelikte kalıyormuş. İsterseniz yemeklerinize isterseniz menemen yapımında kullanabilirsiniz.
MISIR:  Ailecek çok seviyoruz mısırı. Hele mısırlı pilava , mısırlı salatalara bayılıyoruz. Bu zamana kadar hep hazır konserve mısır kullanmıştım. Bu sene pazardan aldığımız mısırları kaynatmadan önce oturup bir güzel ayıkladık  ailecek  :)  Kaynatmadan önce çok daha kolay ayrılıyor ve parçalanmıyor. Ayıkladıktan sonra yıkayıp düdüklü tencereye aldım .Üzerine geçecek kadar su ilave edip 20 dak. kaynattım ve soğuduktan sonra 1 ' er su bardağı poşetlere doldurup dolaba attım.


BEZELYE: Bezelye de dolabımızın vazgeçilmezlerinden. Ayıkladıktan sonra ben direk poşetliyorum. Ama annem önce biraz haşlayıp sonra dolaba atıyor. Her iki türlüde oluyor. Size kalmış .
**** Poşetlerin havasını almak için ben pipet kullanıyorum. Bu şekilde poşette hiç hava kalmıyor. Çok pratik bir yöntem ..