31.10.13

NAR REÇELİ



Nar reçeli benim en sevdiğim reçellerden birisi. Çünkü kendine özgü farklı bir tadı var. Eğer sizde seviyorsanız bu tarifi hemen deneyin derim . Şu sıralar oldukça bol çünkü. Ama narları seçerken özellikle iri ve kırmızı olanları tercih edin. Şimdi gelelim tarifimize:
MALZEMELER:
4 adet olgun kırmızı nar 
3,5 -  4 su bardağı kadar sıkılmış nar suyu 
1 su bardağı ayıklanmış nar tanesi
2 su bardağı toz şeker ( narlarım oldukça tatlı olduğu için 2 bardak şeker yeterli oldu. )
3 çorba kaşığı limon suyu 

YAPILIŞI : Öncelikle 1 su bardağı nar tanesi ayıklıyoruz. Geriye kalan narların suyunu sıkıyoruz. Ben narı küçük parçalara ayırıp sonra elde sıkılan portakal sıkıcağım ile sıktım. Benim aldığım narlar oldukça büyük  ve suluydu. Bu yüzden tam 4 su bardağı  nar suyu çıktı. Sonra tencereye nar suyunu ve 2 su bardağı şekeri ekleyip 25 dakika normal ateşte kaynatalım. Bu arada köpük oluşursa bir kaşıkla alalım . Sonra  nar tanelerini ilave edip yine 25 dakika kadar daha kısık ateşte kaynatalım. Limon suyunu ekleyip 5 dakika daha kaynadıktan sonra tencerenin altını kapatalım. Biraz soğuduktan sonra reçelinizin de koyulaşıp tam kıvamına geldiğini göreceksiniz. Hepinize afiyet olsun.  



8 yorum:

  1. ellerinize sağlık bende cok severim narı denemek isterim banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ayyy harika olmuş bu tarifi paylaşman canım enfes görünüyor,ellerine sağlık, çok öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  3. Con lo buenas que están las granadas!!! Gracias por la receta. Besos

    YanıtlaSil
  4. Valla ilk defa görüyorum nar reçelini.Harika görünüyor elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Nar reçelini ilk kez gördüm burada, elinize sağlık. Güzel bir tarif daha kazanmış oldum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. narı çok severim ama reçelini hiç yemedim ben.... reçel çok yemem ama yapmasını çok seviyorum böğürtlen reçeline varıncaya kadar 7-8 çeşit reçel yaptım bunuda kesinlikle denemem lazım....tarif için sağol canom çok öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  7. ! Hello friend ...! Wow .. all you do! .... Look how rich the passionfruit jam! mur rich fruit, fresh and healthy! .... I took the cookies! ... so let's talk a bit about that!!
    besotes wrapped in lots of hugs!

    YanıtlaSil
  8. Üşenmesem de yapsam Zeynep ah o narı ayaklanmak zor olmasa... Ellerine sağlık ANkaraya gelirsen uğra bekliyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep