28.8.09

ŞEFTALİ VE ERİK MARMELATI



RENGARENK TATLAR'A tatlı tariflerimle başlamak istedim Tatlı başlayalım inşallah hep tatlı devam etsin değil mi ...


Reçel ve marmelatlara dayanamıyorum ...Şeftali ve erik benim ilk marmelat deneyimlerim. Aslında yaparken biraz endişeliydim .Şimdiye kadar hep annem yaptığı için ya olmazsa endişelerim vardı ama ilk deneyime göre oldukça lezzetli oldular .
Şeftali Marmelatı :
2kg şeftali
2 subardağı dolusu şeker ( şeftaliler tatlı olduğu için şekerini fazla koymadım)
1 e yakın limon suyu
Yapılışı :

şeftalileri kevgirden geçirin üzerine şekeri ilave edin ve kaynatmak üzere ocağa alın .Tam kıvamını bulması için ben 30-40 dakika kaynattım ocaktan inmesine 5 -10 dak. kala limon suyunu sıkın ve tabiki kaynarken oluşan köpükleri de almayı unutmayalim


Erik Marmelatı :
yaklaşık 2kg erik
3 su bardağı şeker ( erikler şeftali kadar tatlı olmadığı için daha fazla şeker ileve ettim )
1 e yakın limon suyu

Yapılışı :
şeftali marmelatı ile aynı sadece tam kıvamını bulması için biraz daha fazla kaynattım .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep