17.11.09

PİZZA TARİFİ




Sizlere harika bir pizza tarifi veriyorum. Neden harika çünkü bu zamana kadar yaptığım pizzalar hep hüsranla sonuçlandı .Artık evde pizza yapmamaya karar verdiğim bir anda sürekli takip ettiğim http://yemekgunlugum.blogs.com/ sitesinde bu pizza tarifini gördüm ve denedim bu sefer sonuç harika herkese tavsiye ederim.
Malzemeler :
1 adet yumurta
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı süt
2 çorba kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı şeker
2,5 su bardağı un
1 çorba kaşığı kuru maya
tuz
Yapılışı :
Öncelikle maya, ılık süt ve şeker bir kapta kabarması için 15 dak. bekletilir
Sonra unun içine tüm malzeler karştırılır ve ele yapışmayan bir hamur elde edilir .
Hamur yaklaşık 30 - 40 dak. mayalanması için bekletilir.
Hamur mayalandıktan sonra yağlanmış 30cm çapında bir tepsiye elimizle hamuru açtırarak yerleştirilir.
Çatalla hamurun üzerine delikler yapılır .
( Ben büyük boy kare borcam kullandım )
2 çorba kaşığı ketçap yada domates püresi hamurun üzerine sürülür .
Üzerine küçük küçük doğranmış zeytin , domates, yeşil biber,sucuk (isteğinize göre) eklenir.
Sonra fırına verilir 190 derecede ben yaklaşık 25 dak pişirdim . Pİşmesine yakın üzerine önceden rendeleyip hazırladığımız kaşar peyniri ilave edilir ve eriyene kadar pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep