7.5.12

BEBE EKMEĞİ

Bebişler için mısır unlu çok güzel bir ekmek tarifi .

MALZEMELER:
1 adet yumurta
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çorba kaşığı yoğurt
yarım paket kabartma tozu
1,5 su bardağı mısır unu
aldığı kadar un

YAPILIŞI:Hamurumuzu beyaz un hariç diğer malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz ve yumuşak poğaça kıvamına gelene kadar normal un ilave ediyoruz. Oklava yardımıyla 1 cm kadar açıp (çok ince olmasın) çay bardağı ile yuvarlaklar kesiyoruz. Tavayı kızdırıp hiç yağ  ilave etmeden pembeleşene kadar pişiriyoruz. Minik bazlamalar oluyor.
Dilerseniz hamurun içine peynir de katabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Merhaba., ben gulay, tarifinizi uyguladim, iki katini hazirladim. Hamur kuru oldugu icin sut kattim ve azicik tuz. Oldukca hos oldu. Oglum beyendi, aksama yegenlerimede tattircam. Tesekkurler fransadan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülay Hanım geç yanıtladığım için kusura bakmayın çok mutlu oldum tarifi beğenmenize .
      Sevgiler, selamlar...

      Sil

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep