7.6.12

EV YOĞURDU

İşte benim ev yoğurdum... Son zamanlarda yoğurt mayalama konusunda iyice ustalaştım. Pekçok denemeden sonra artık taş gibi yoğurt yapar oldum :) Üstelik tadı da sanki şeker katmış gibi tatlı oluyor.İşte benim yoğurdumun tarifi :

YAPILIŞI: Ben pastörize sütle de çok yoğurt mayaladım ama dışardan aldığımız sütlerle daha güzel tutuyor..
Öncelikle aldığımız sütü bir güzel kaynatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Süt  biraz ılınınca  (sıcağa yakın ılık ) mayalanmaya hazırdır. Benim bu aşamada denediğim bir yöntem var. Parmağınızı süte batırdığınızda 7' ye kadar sayın . Eğer parmağınız dayanamayacak derece de yanmıyorsa mayalama zamanı gelmiştir. Bir kaseye aldığınız 2-3 kaşık kadar yoğurdu ( 1 lt süt için) kaşıkla şöyle bir çırpın ve içine sütten bir kaç kaşık ekleyip tekrar çırpın. Yavaş yavaş sütün içine boşaltın ve şöyle bir karıştırdıktan sonra  iyice sarın . Sarılmış halde 4 saat bekletin. Yoğurdu açtıktan sonra üzerinde biraz su birikiyor , bu suyu kaşıkla da alabilirsiniz ya da üzerine temiz bir tülbent koyup bu şekilde dolapta bir gün bekletin. Ertesi gün harika bir yoğurdunuz olacak.