7.6.12

EV YAPIMI LOR ÇÖKELEK TARİFİ

Ev yapımı yoğurttan sonra sıra geldi kendi lor peynirimizi çökeleğimizi yapmaya  :)Nette süren araştırmalarımdan sonra işte benim tarifim . Kesinlikle denenmiş ve resimlerde görülen sonuç alınmıştır .:))

SÜTLE YAPIMI: 1 lt sütü ocağa alın ve kaynamaya başlayınca içine 2 tatlı kaşığı limon suyu ve 2 tatlı kaşığı elma sirkesi dökün .Birkaç dakika kaynattıktan sonra ocağı kapatın ve ılınmasını bekleyin. Bu aşamada sütün kesildiğini ve top top peynirlerin oluştuğunu göreceksiniz. Sonra bir süzgeçin içine temiz bir tülbent serip sütü boşaltın ve tülbenti toparlayıp  bir yere bağlayın .Bu şekilde 2 saat suyunu iyice süzdürün. Lor peyniriniz hazırdır. Hiç tuz eklemezseniz tatlı lor peyniri oluyor . İsteğinize göre ekleyebilirsiniz.

YOĞURTLA YAPIMI :Evde kalan ekşimiş yoğurtlarınızdan da yapabilirsiniz. Ben denemek için  2 su bardağı yoğurdu biraz sulandırıp az da tuz ekleyerek  ocağa aldım . Yaklaşık 10-15 dakika kanattım ve ılınmaya bıraktım. Sonra sütle yaptığım gibi bir süzgecin içine temiz bir tülbent sererek içine döktüm. Uçlarından bağlayıp yine süzülmesi için 1- 2 saat kadar beklettim. Bu şekilde de çok güzel oldu. Çörekotu serperek kahvaltıda yenebilir ayrıca üzerine yumurta kırıp tüketebilirsiniz de...