22.10.12

CAM KAVANOZLARA DEKUPAJ




Bu kavanozları da yeni boyadım henüz verniklendiler ve kurumaya bırakıldılar. Annemin uzun zamandır dolap içinde kullandığı kavanozlarıydı. Boyama merakım yüzünden anneme  her gittiğimde dolaplarını karıştırır oldum boyancak neler  var diye .Maşallah annem cam ürünleri çok sevdiği için oldukça fazla malzeme var benim için :) Umarım bu hallerini daha çok sever .Çünkü eskii hallerine göre oldukça renklendiler ..
Şimdi merak eden arkadaşlar için yapım aşaması hakkında biraz bilgi vereyim :


Önce kavanozları güzelce yıkayıp kuruladım. Sonra bej rengi akrilik boya ile tam 3 kat( her kat arasında kurumasını bekleyerek ) boyadım.Kapakları da aynı şekilde 3 kat yaprak yeşiline boyadım.Sonra kullanmak istediğim dekupaj resimlerini hazırladım. Resimlerin arkasına bolca dekupaj tutkalı sürüp kavanozlara yapıştırdım.Biraz kurumasını bekledikten sonra resimlerin üzerinden de tutkal sürüp kurumalarını bekledim. . En son tamamen kuruduktan sonra 2 kat vernikledim.


23 yorum:

  1. Ellerine saglik Zeynep cok cici olmuslar.Insan boyamaya kendini kaptirdi mi her yerde boyanacak obje ariyor gozleri :) Bu halleri cok iyi bilirim.IYi gunlerde kullansin annen.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel kaliteli bir anlatım olmuş, insanın bu tarz hobileri edinip sürekli olarak kafa dağıtmak için yapması gerekmektedir.

      Sil
  2. yaptıklarınızın hepsi birbirinden zevkli ve bir o kadarda titiz çalışılmış ürünler..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. merhaba canım, nasılsın....
    Ben bu aralar çok hastalandım ama şu aralar biraz toparladım sayılır, eh malum bayram de geldi temizlik ,bayram hazırlıkları derken , akşam olunca internette gezinmeye vaktim de halimde olmuyor Zeynepcim, doğrusu meraklanman da hoşuma gitmedi değil, arada kaybolsam mı acaba:))

    Kavanozlarla tava çok güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım iyi günlerde kullansın anneciğin.
    Sevgiler arkadaşım hoşça kal.
    Bu arada iyi bayramlar....

    YanıtlaSil
  4. Zeynep abla çok güzel olmuş çok yakışmış renkler

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canımcım, hen kavanozlar hem de cam tepsi çok CiCi olmuşlar.. Güle güle kullan inşallah.. (^_^)

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Bayıldım bu kavanozlara.. ellerine sağlık canım..
    Ben yine birşey sormak istiyorum :D Boyayı sünger fırça ile pat yaparak mı sürdün Zeynepcim?
    Ayıptır söylemesi ben senin yüzünden çok merak salıp bu işlere, dün internetten malzeme siparişi verdim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum canım seni de heveslendirdiğime :) Evet aynen öyle pat pat yaparak sürdüm boyayı.Boyayı çok fazla alma süngere hafifçe bastır .. Birde her kat arasında mutlaka kurumasını bekle. Yine sormak istediğin bir şey olursa yardımcı olurum seve seve :)

      Sil
    2. Çok sagol canim sorumu cevapladigin icin..
      Simdi siparis verdigim malzemelrin gelmedini bekliyorum ve beklerkende evde neyi boyayabilirim diye bakiniyorum :)
      acemi oldugim icin oyle uzun boylu islere girismek istemiyorum, oneri ve tavsiyelrin benim icin cok onemli..

      Sil
    3. Canım müsait olduğum her an yanıtlarım seni merak etme :) Ben ilk sabunlara peçete dekupajı yapmakla başladım. Sonra küçük mama kavanozlarını boyadım. Hatta ilk boyamaları fırça ile yapmıştım . Şimdi farkı anlıyorum :) Birde mama kavanozu boyarsan sakın kapağa yakın ağız kısımlarını boyama kapaklar açılmıyor sonra, bilgin olsun (başıma geldi biliyorum ) .Başka mumlara denedim. Dimesin meyve suyu şişelerini boyayabilirsin. Güzel birer su şişesi oluyorlar .Önce peçetenin küçük yerlerinden kesip yapıştır sonra elin alışıyor ok :))

      Sil
    4. Harikasın Zeynepcim.. Söylemesen inan boyardım kavanozların o kısımlarını da :))
      Malzemelerim hala gelmedi beklemedeyim ama bir çok şey öğrendim sayende, ahşap için önerebileceğin püf noktalar var mı canım?

      Sil
    5. İyi ki söylemişim o zaman :)) Tamam bekliyorum eminim sende güzel şeyler yapacaksın. Ahşap konusun da tam olarak ne sormak istedin acaba ? Ben 4 aydır falan kursa gidiyorum. Bildiklerim kadarıyla sana yardımcı olamay çalışırım. Ahşap için akrilik boyalar kullanıyoruz. Bir de sünger zımpara alıyoruz. Ahşaba 1 kat boya atıp kuruduktan sonra sünger zımpara ile pürüzlü yerleri zımparalıyoruz. Sonra tekrar 2. katını geçiyoruz. Artık resim dekupajı mı yapmak istersin yoksa ahşap ipi ile mi birşeyler yaparsın yoksa henüz yeni bitirip yayınlamadığım yapıştırıcı ile kabartma tekniği mi yapmak istersin san a ona göre yardımcı olurum tamam mı canım sevgiler ...

      Sil
    6. Çok sağol canım bloguma da yorum bırakmışsın, çok mutlu ettin beni..
      Ben sünger zımpara işini bilmiyordum söylemen çok iyi oldu, inşallah öncelikle boyama ve dekupaj ile başlayacağım, boyumdan büyük işlere girmeyi pek gözüm kesmiyor çünkü :)))

      Sil
  8. Bende dun yapmaya çalıştım ama kavanoz pürüzlu oldu sizin yaptfiginiz kavanozlara baktm benim ki kadar puruz yok birde resmin uzerine tutkal gecemedim tutkalin rengi seffaf degil ondan mi acaba?

    YanıtlaSil
  9. Akrilik boya kullanmışsınız ya onun yerine cam boya kullansak olur mu ikisinin farkı ne ? Daha çok yeniyim o yüzden bu merakım kusura bakmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Hanım merhaba geç yanıtım için kusura bakmayın . Cam boyası kullansanız daha iyi olur. Bu yaptığım çalışmalar benim ilk boyamalarımdı . Gerçi makinaya atmadıktan sonra boyada herhangi birşey olmuyor .Ama enamal cam boyasını öneririm . Akrilik boyalar ahşap boyamada kullanılıyor .

      Sil
  10. Merhaba ben Tuğçe :) öncelikle ellerinize ve emeğinize sağlık. benim de bir sorum olacak. Dekupaji ne zaman yapıştırıyorsunuz? Boya kuruduktan sonra mi yoksa boyama işlemi bittikten hemen sonra mı?

    YanıtlaSil
  11. Merhaba ben Tuğçe :) öncelikle ellerinize ve emeğinize sağlık. benim de bir sorum olacak. Dekupaji ne zaman yapıştırıyorsunuz? Boya kuruduktan sonra mi yoksa boyama işlemi bittikten hemen sonra mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Tuğçe Hanım boya tamamen kuruduktan sonra dekupaj yapmaya başlıyoruz.

      Sil
  12. Mrb lar ben Zehra kavanoz boyamaya heveslendim de yanlış dekupaj tutkali arının nasıl kullanıldığını anlayamadım kimi sitelerde resmi on yüzünden tutkallayarak yapıştırıp kurduktan sonra hafif şu ile avurak yapıyorlar bazı sitelerde de normal arka yüzünden direk olarak yapıştırıyor aradaki fark ne anlayamadım aciklarsaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  13. Mrb lar ben Zehra kavanoz boyamaya heveslendim de yanlış dekupaj tutkali arının nasıl kullanıldığını anlayamadım kimi sitelerde resmi on yüzünden tutkallayarak yapıştırıp kurduktan sonra hafif şu ile avurak yapıyorlar bazı sitelerde de normal arka yüzünden direk olarak yapıştırıyor aradaki fark ne anlayamadım aciklarsaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  14. iyi günler ya ben bişey sormak istiyorum dekupaj kagıdı aldım bn kavanozuma yapmak istiyorum ama tek başına yapamıyo muyum yani bn kavanozu boyamadan o resmi oraya çıkartmak istiyorum bu olabilir mi acaba illa ki altını boyamamız mı lazım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli!
Sevgiyle kalın...
Zeynep